Till hemmaplan

Hemmaplan - Svea rike - landet med lagom med fika - ja Sverige - kärt land har många namn


Jag ska hem! Mellan 2-9 Augusti kommer jag stå på svensk mark och det är nästa som att jag inte kan tro det själv! Helt ärligt så skulle det vara lättare om det tog lite längre tid att resa, sisådär en vecka kanske? Det är nog vad det tar för min hjärna att förstå att jag kommer vara i Sverige snart. Det där med att resa till andra sidan jorden på bara något dygn kan inte vara hälsosamt för ens   navigationssystem, i alla fall inte mitt! Men jaja, ni förstår - jag kan inte förstå det, att jag blivit så välsignad att jag får åka hem till Sverige mitt i en av våra DTS:er, även då det bara är för några dagar! 

Så vad ska jag göra i Sverige kan man ju undra... Jo, jag ska på bröllop!!! En av mina närmaste vänner, Paulina - Palina - Palle - Paow Paow ska vandra ner i mittgången i en kyrka och sedan säga ja till ett liv med mannen, myten, legenden, Daniel! 

Här är ett foto från första gången vi spenderade tid själva. Kan verkligen säga att Gud var den som över huvud taget fick oss att bli vänner, och vilken välsignelse det varit och är! Så tacksam för henne! Och kan inte bärga mig för att få se henne gifta sig! 


Så ja, det är därför jag kommer hem, men kommer också att göra annat under tiden! Det är helt otroligt att jag kan komma hem såhär och tackar Gud för det!!

Kramar från Aucklands flygplats, än så länge fortfarande på andra sidan jorden

- Emilia

Kommentarer:

1 Anonym:

Åhhhh älskar dig! Min bäste vän och saknar dig❤️❤️ Kramisar Paulina

Kommentera här: