På jullov

Hej vänner och familj! 

Jag skriver detta inlägget sittandes på ett flyg till Denver, Colorado, USA, där jag ska fira jul med en av mina vänner. Vår Juli 2017 DTS är nu färdig och jag har jullov. Det var en fantastisk skola, liten med bara 28 elever men jag tror det var för deras fördel! De lärde känna varandra på ett djupt och andligt sätt och blev alla som syskon! 


(null)

Jag på en sten på outreach 


Mitt outreachteam var också som en liten familj, eller som fem vänner som reste tillsammans med målet att bygga Guds rike. Vi hade en underbar tid på outreach och om ni vill veta mer om det så kommer jag skicka ut ett nyhetsbrev med vittnesbörd och mer specifik information om vad vi gjorde! Jag skickar ut denna på mail så om ni vill veta mer så skicka er mailadress till mig! För er som redan gjort det så behöver ni såklart inte göra det igen! 


Jag ska bo hos min väns familj nu tills den 29 december och åker sedan tillbaka till NZ. Kommer ta tid till att bara vila, njuta av julen och också fokusera mer på min relation med Gud. Jag växer så mycket i relationen under skolans gång men ibland saknar jag tid att verkligen bearbeta saker, så förhoppningsvis får jag mer tid till det nu! Vill också verkligen försöka ha mer kontakt med er där hemma nu över lovet, så om ni har tid så vill jag gärna prata på Skype, FaceTime eller skriva med er! 


Så ja, jag lever och mår bra, taggad på att få se lite snö, lyssna på julmusik och leva framför en brasa för tre veckor. 


Kramar från luften på nästan andra sidan jorden! 

-Emilia 


Kommentera här: